FACOM GARANTIE
60 jaar gedeeld vertrouwen

background garantie distri

De FACOM Garantie fmaakt volledig onderdeel uit van de verplichtingen van het merk t.o.v. zijn klanten.
Het is de verzekering van een volledige tevredenheid t.o.v. de FACOM producten.
Om de kwaliteit van zijn producten te garanderen, heeft FACOM meer dan 60 jaar geleden al een garantie voor het gratis ruilen of repareren van zijn producten ingesteld, zonder tijdslimiet* (exclusief technische producten, momentsleutels, gereedschapswagens en meubilair).



Er is een specifieke organisatie, gericht op het beheer en de follow-up van teruggestuurde producten, opgezet bij FACOM om zo snel mogelijk op de verzoeken van de klanten te kunnen reageren: 

  • Het aannemen van de teruggezonden producten door het netwerk van dealers, met als taak de FACOM Garantie toe te passen en retourartikelen om te ruilen (indien voorradig).
  • Een dagelijkse behandeling van teruggezonden producten binnen FACOM, door een afdeling van 4 medewerkers die zich met de toepassing van de garantie bezighouden.
 

(*) Naargelang het voor ieder product van toepassing zijnde garantietype.

 

De FACOM Garantie werkt bij alle FACOM dealers

vignette guide garantie NL 2016

Veelgestelde vragen

MER WETEN !

VEELGESTELDE VRAGEN

Waar moet ik naar toe om gebruik te maken van de FACOM garantie?

Naar een FACOM dealer. De FACOM garantie werkt bij alle FACOM dealers.

Kan ik voor de garantie mij rechtstreeks tot FACOM richten?

NEE, u moet naar een FACOM dealer gaan.

Mijn dealer weigert mijn onder de garantie vallende product aan te nemen!

In geval van problemen bij het toepassen van de algemene voorwaarden van de FACOM garantie kunt u zich richten tot de klantenservice van FACOM op enduser.nl@SBDinc.com.

Vallen alle producten onder de garantie zonder tijdslimiet?

NEE, de technische producten, de gereedschapswagens, het meubilair en het momentgereedschap hebben een garantie met tijdslimiet. Deze worden aangeduid door D2, D3 of D5.

Ik heb mijn aankoop in een warenhuis gedaan, valt mijn product onder de FACOM garantie?

JA.

Moet ik per se naar de winkel waar ik mijn product gekocht heb, om gebruik te maken van de FACOM garantie?

NEE, u kunt naar iedere willekeurige FACOM dealer gaan.

Moet ik voor het traditionele gereedschap mijn aankoopfactuur bewaren?

NEE, dat is niet nodig

Moet ik mijn aankoopbewijs van een technisch product bewaren?

JA. Zoals dit van toepassing is voor elk product met een garantietermijn dat beperkt is in de tijd.

Moet ik het aankoopbewijs verplicht meesturen voor een retour van een technisch product?

NEE, het is niet verplicht bij een retour van een technisch product. In bepaalde gevallen kan deze nog worden gevraagd. Het aankoopbewijs meesturen vanaf het begin zal de verwerking vergemakkelijken en vlotter laten verlopen.

Moet mijn traditionele gereedschap rechtstreeks aan de balie ingeruild worden als deze voorradig is?

JA.

Is de dealer degene die beslist of hij mijn product onder garantie accepteert?

JA.

Begint de geldigheidsperiode van een kalibratiecertificaat voor momentgereedschap op de uitgiftedatum van het certificaat?

NEE, deze begint op de datum van het eerste gebruik van het momentgereedschap.

Vallen de vaste ratels van de momentsleutels onder de garantie zonder tijdslimiet?

NEE, zijn hebben een garantie van 3 jaar.